بلاگ

اعتیاد به قهوه؛ خوب یا بد!

“معتاد شوید” تا بیشتر زنده بمانید!

معتادان به قهوه دیرتر از افرادی که اصلا قهوه نمی‌نوشند می میرند!

معتادان به قهوه دیرتر از افرادی که اصلا قهوه نمی‌نوشند می میرند!

اعتیاد به قهوه : مطالعه جدید نشان می دهد که حتی معتادان به قهوه به احتمال زیاد دیرتر از افرادی که اصلا قهوه نمی‌نوشند می میرند.

طبق تحقیقاتی که اخیرا انجام شده است نوشیدن قهوه خطر افسردگی، بیماری پارکینسون، دیابت نوع 2 را کم می کند.

محققان می گویند که نوشیدن قهوه حتی در قهوه بدون کافئین نیز مشاهده می شود. چون برخی از فواید قهوه متاثر از آنتی اکسیدان موجود در این محصول است محققان در همین تحقیقات به این نتیجه رسیده اند که مصرف متعادل کافئین باعث طول عمر می شود.

فواید نوشیدن قهوه

کافئین چگونه عمل می‌کند؟

کافئین موجود در دانه‌های قهوه، چای، نوشابه و کاکائو پس از مصرف، به سرعت وارد جریان خون می‌شود و با فعال‌تر کردن سیستم مرکزی اعصاب، موجب افزایش هوشیاری به مدت حدود ۱۵ دقیقه می‌شود. این تاثیر در برخی موارد حتی تا ۶ ساعت می‌تواند، ادامه داشته باشد.

اما به نظر می‌رسد که کافئین قدری اعتیاد آور باشد چرا که سیستم عصبی در واکنش به مصرف آن، دچار حالت انتظار برای بروز اثر تحریک‌کنندگی می‌شود. رخدادی که موجب بالا رفتن دوپامین در مغز می‌شود که یک واکنش شیمیایی برای ایجاد احساس خوب در انسان است.

در این خصوص، خانم تامپل معتقد است، شاید به زودی سازمان جهانی بهداشت، کافئین را در فهرست موارد اعتیارآور قرار دهد. او تاکید می کند که در حال حاضر نیز در راهنمای تشخیص اختلال های روانی، وابستگی به کافئین به عنوان یک سندروم مطرح شده که تلاش برای یافتن راه‌های مختلف تشخیص آن ادامه دارد.

فواید نوشیدن قهوه

نوشیدن چه میزان قهوه مفید است؟

آقای ریچ می‌گوید، نتایج تحقیقات ما نشان می‌دهد که نوشیدن روزانه ۳ تا ۴ فنجان قهوه می‌تواند ریسک بیماری‌های قلبی و مرگ زود رس را کاهش دهد.

برای تنظیم مصرف بهینه قهوه می‌توانید از اپلیکیشنی که ارتش آمریکا به نام 2B-Alert طراحی کرده استفاده کنید. این اپلیکیشن نشان می‌دهد که برای رسیدن به بالاترین سطح هوشیاری شما در هر زمان مشخص به نوشیدن چه میزان قهوه نیاز دارید. الگوریتم این اپلیکیشن می‌تواند کارآیی نوشیدن قهوه را ۶۴ درصد افزایش دهد و در عین حال مصرف بی‌فایده قهوه را ۶۵ درصد کاهش دهد.

منبع: coffeeeshop.com


آموزش لاته آرت، آموزش قهوه، آموزش باریستا و مدیریت کافی شاپ


مطالب مرتبط :

با کلیک رو عکس زیر نمونه ویدیوهای آموزشی را در کانال آپارت ما مشاهده نمایید

کافی شاپ | اولین سایت معرفی رستوران ها و کافی شاپ های ایران

اشتراک گذاری:

مطالب زیر را حتما مطالعه کنید

دیدگاهتان را بنویسید

مشاوره رایگان شبانه روزی
از طریق واتساپ ارسال کنید