بلاگ

قهوه | چرا برخی از قهوه ها شیرین نیستند؟

اين مطلب را در گوگل محبوب کنيد   {plusone lang=fa}

دانه های عربیکای سالم، رسیده و بدون دیفکت (Defect Free) دارای درجه هایی از شیرینی می باشند. حال زمانی که این شیرینی حس نمی شود، معمولا نتیجه وجود گونه هایی از دیفکت همچون دانه های نرسیده (Unripe) و یا فرآوری اشتباه (Processing Faults) است.

همچنین طریقه رست کردن و روش دم آوری نیز بر روی شیرینی و تلخی طعم فنجان قهوه شما تاثیر گذار است.* آیا ذائقه شما برای تشخیص شیرینی قهوه آماده است ؟

غذا های امروزی از میزان زیادی شکر تشکیل شده اند، به طور مثال هر 355 میلی لیتر نوشابه دارای حدودا 39 گرم شکر می باشد، که این مقدار تقریبا معادل 9 قاشق چایخوری شکر می باشد.

حال تصور کنید یک نفر درون فنجان لاته خود 9 قاشق چایخوری شکر اضافه کند!!!

به طور کلی یک راه مناسب برای لذت بردن از شیرینی طبیعی موجود در غذاهایی همچون قهوه، میوه های دیگر و یا شیر، کاهش میزان مصرف غذاهای پر شیرینی است که میل می کنید بخصوص اون هایی که بهشون شکر اضافه شده است.

یک تمرین مناسب برای کمک به شما جهت چشیدن و تشخیص شیرینی بدون اضافه کردن شکر اضافه، تستی است به نام آزادی از سرکوب (Release from Suppression) که بوسیله آیدا استین (Ida Steen) دانمارکی طرح شده است :

یک لیوان آب پرتقال و یک لیوان آب لیمو آماده کنید، ابتدا مقداری از آب پرتقال بنوشید خواهید دید که طعمی اسیدی داشته و دارای شیرینی متوسط است، حال مقداری آب لیمو بنوشید، اصلا خوشایند نخواهد بود، حتی ممکن است بدن شما را به لرزه بیاندازد !! ولی تمرینی ارزشمند برای بهبود حس چشایی شماست. 

حالا دوباره مقداری از آب پرتقال را بنوشید، خواهید دید که بسیار شیرین تر شده و طعم اسیدی پایین تری دارد به طوری که دیگر هیچ نیازی به اضافه کردن شکر ندارید !

* توجه داشته باشید که تهیه قهوه به روش مناسب میتواند شیرینی دلپذیری رو به خودی خود ایجاد کند. بنابراین تنها کاری که می بایست انجام گیرد آموختن نحوه چشیدن آن می باشد.

منبع : کافی شاپ دات کام

مهم : كپي برداري و انتشار مطالب اين سايت بدون درج منبع ممنوع ميباشد.

>>> مشاهده همه مطالب و مقالات مهم درباره قهوه : كليك كنيد

اشتراک گذاری:

مطالب زیر را حتما مطالعه کنید

دیدگاهتان را بنویسید

مشاوره رایگان شبانه روزی
از طریق واتساپ ارسال کنید