بلاگ

نگهداری قهوه | چگونه از دانه‌های قهوه نگه داری کنیم؟

نگهداری قهوه | چگونه از دانه‌های قهوه نگه داری کنیم؟

نگهداری قهوه | چگونه از دانه‌های قهوه نگه داری کنیم؟

وقتی با هزینه زیاد قهوه خوب خریدداری می کنید ولی بعد از مدتی می‌بنید هر روز کیفیت آنها کمتر می‌شود بی شک شما حس خوبی نخواهید داشت. اما شما با به کار گیری چند نکته‌ی ساده می‌توانید نگهداری از دانه های قهوه را تبدیل به پروسه‌ای آسان و بدون نگرانی کنید. ما در این یادداشت شما را با این روش ها آشنا می‌کنیم.

نگهداری از دانه قهوه

  •  آن‌ها را خنک نگه دارید اما نه مرطوب

گرما فرآیند افت کیفیت دانه‌های قهوه را تسریع می‌کند. بنابراین بهتر است دانه‌های قهوه در دمایی پایین نگهداری شوند. شاید بلافاصله به یخچال یا حتی فریزرتان فکر کنید اما در چنین محیط‌ هایی عامل رطوبت مشکل‌زا است. رطوبت بالا می‌تواند موجب شود هنگام آسیاب کردن دانه‌‌ها، قهوه‌ی پودر شده‌ی یکنواخت نباشد. البته این را هم باید در نظر بگیرید که اگر میزان رطوبت محیط نگهداری از دانه های قهوه بسیار کم هم باشد، در این‌صورت بوی مطلوب قهوه به واسطه‌ی تبخیر روغن معطر موجود در آن به سرعت از بین خواهد رفت.

قهوه

ممکن است بگویید که فریزر من محیطی کاملا خشک دارد. فریزر مکان مناسبی برای نگهداری قهوه نیست. یک محل خنک با رطوبت نه زیاد و نه کم پیدا کنید و دانه‌های قهوه‌تان را آن‌جا نگه‌داری کنید. شما می‌توانید یک گوشه از آشپزخانه‌تان را که خنک‌تر است، برای نگه‌داری از دانه های قهوه‌ تان انتخاب کنید و دانه‌هایتان را داخل ظرف یا پاکتی که نور در آن نفوذ نمی‌کند نگهداری کنید.

  •  از نور خورشید دوری کنید

نور خورشید به دلیل اشعه‌ی ماورای بنفشش می‌تواند به سرعت کیفیت قهوه شما را پایین بیاورد. در حالت کلی این اشعه برای بسیاری از ترکیبات عالی مخرب به شمار می‌آید. بنابراین محلی را برای نگهداری از دانه های قهوه تان انتخاب کنید که بدور از نور خورشید باشد. راه‌حل هم بسیار ساده است. قهوه‌تان را داخل ظرف یا پاکتی قرار دهید که نور از آن عبور نمی‌کند.

می‌توانید از پاکت‌های مناسب برای نگهداری از دانه های قهوه تان استفاده کنید که نور خورشید در آن‌ها نفوذ نمی‌کند.
قوطی‌های فلزی با سرپوش چفت و مناسب هم گزینه‌های خوبی برای نگهداری از دانه های قهوه هستند که علاوه بر عدم نفوذ نور خورشید در آن‌ها، هوا هم به کمترین میزان ممکن وارد آن‌ها می‌شود.

  •  اکسیژن دشمن قهوه‌ی شما است

اکسیژن، عنصر حیاتی برای نفس کشیدن و زنده ماندن! خب همانقدر که اکسیژن برای موجودات زنده از هر چیزی ضروری‌تر است، می‌تواند برای دانه‌های قهوه مضرر باشد. از بین تمامی مواردی که در نگهداری از دانه های قهوه باید آن‌ها را لحاظ کنید، این مورد جدی‌ترینشان است. نگه‌داری از دانه‌های قهوه داخل پاکت کاملا سربسته یا ظرفی که هوا وارد آن نمی‌شود می‌تواند تا دوهفته قهوه شما را در وضعیت نسبتا مطلوبی حفظ کند اما اگر به فکر مدت طولانی‌تری هستید، هزینه کردن برای یک ظرف هوابندی شده معقول به نظر می‌رسد. اگر به فکر نگهداری از دانه های قهوه تان به مدت طولانی تری هستید، هزینه کردن برای یک ظرف هوابندی شده معقول به نظر می‌رسد.

 قهوه

  •  آسیابشان نکنید

اگر فکر می‌کنید آسیاب کردن دانه‌های قهوه‌تان فکر خوبی است کاملا در اشتباه هستید.  وقتی شما قهوه را آسیاب می‌کنید. درواقع تضمین می‌کنید که کیفیت قهوه‌تان به مدت کوتاه‌تری حفظ شود. قهوه به مدت بسیار کوتاهی پس از آسیاب شدن شروع به از دست دادن طعم و بوی مطلوب خود می‌کند. حالت ایده‌آل این است که یک گریندر مناسب با نیازتان تهیه کنید و قهوه مورد نیازتان را هم به صورت دانه‌های قهوه خریداری کنید. به این ترتیب هربار که می‌خواهید قهوه آماده کنید می‌توانید قهوه‌تان را خود آسیاب کرده و استفاده کنید.

خرید بانکه استیل ال بینز از فروشگاه آنلاین کافی شاپ – بانکه استیل L-Beans – کلیک کنید …


قهوه – باریستا – کافی شاپ | آموزش خصوصی کافی شاپ حرفه ای

https://irancoffeeschool.com/wp-content/uploads/2018/03/barista.jpg

آموزش قهوه – آموزش باریستا – کافی شاپ، آموزش خصوصی کافی شاپ حرفه ای

Source : www.coffeeeshop.com

منبع : www.coffeeeshop.com


مطالب مرتبط :

– آموزش قهوه ، باریستا و مدیریت کافی شاپ

– آموزش تخصصی لاته آرت – طراحی روی قهوه

– آموزش تخصصی صبحانه

– آموزش تخصصی قهوه های دمی | موج سوم

– دوره ی آشپزی تخصصی فست فود و پیتزا – ایتالیایی و آمریکایی

– آموزش تخصصی نوشیدنی های سرد | میکسولوژی مولکولی

– آموزش تخصصی رُست قهوه – برشته کاری قهوه

– آموزش تخصصی کیک و شیرینی کافی شاپی – آموزش شیرینی پزی

– آموزش تخصصی مدیریت کسب و کار کافه و رستوران

– دوره آمادگی جهت شرکت در مسابقات قهوه ، باریستا و لاته آرت

با کلیک رو عکس زیر نمونه ویدیوهای آموزشی را در کانال آپارت ما مشاهده نمایید

https://irancoffeeschool.com/wp-content/uploads/2018/03/aparat_logo.png

 

 

اشتراک گذاری:

مطالب زیر را حتما مطالعه کنید

دیدگاهتان را بنویسید

مشاوره رایگان شبانه روزی
از طریق واتساپ ارسال کنید