بلاگ

کافی شاپ , آموزش و یادگیری فنون و مهارت های جدید

اين مطلب را در گوگل محبوب کنيد   {plusone lang=fa}

کافی شاپ دات کام :  بسیاری از مهارت‌ها قابل انتقال است و به عبارت دیگر شما می‌توانید از بسیاری مهارت‌های فعلی‌تان در شغلی جدید استفاده کنید و لزومی به یادگیری مهارت‌های جدید در خود نبینید.
با این حال، گاهی برخی مشاغل، اگرچه وابسته به یکدیگر هستند، اما مهارت‌های خاص خود را می‌طلبند.
گاهی در فرآیند تغییر شغل نیاز به یک مدرک تخصصی‌تر در شغل جدید خود خواهید داشت. در چنین حالتی باید برای اخذ این مدرک با شرکت در دوره‌های آموزشی کوتاه‌مدت و فشرده یا حتی دانشگاهی اقدام کنید.
در هر حال، نسبت به اعتبار مدرکی که اخذ می‌کنید و همچنین اعتبار مرکز آموزشی‌ که این دوره‌ یا دوره‌ها را عرضه می‌کند، اطمینان حاصل کنید تا زحماتتان به هدر نرود..
● روابط عمومی و ارتباطات قوی
یکی از رموز موفقیت در تغییر شغل، داشتن ارتباطات قوی و دوستانه با کسانی است که در مشاغل مرتبط با شغل شما فعالیت دارند. این گونه افراد معمولا می‌توانند شما را از فرصت‌های آزاد شغلی، آگهی‌های استخدام و… در شرکتی که کار می‌کنند آگاه کنند و حتی به شما اطلاعات خوبی درباره یک شرکت یا صنعت خاص بدهند.
آنها همچنین می‌توانند همچون یک حلقه واسط، شما را به دیگر سازمان‌ها و افراد جویای کار و غیره معرفی کنند. داشتن روابط عمومی خوب با همکاران، دوستان و کسانی که در مشاغل مرتبط با شغل فعلی شما فعالیت دارند، گام موثری برای گسترش شبکه ارتباط‌تان است.
● کسب تجربه
به خاطر داشته باشید با تغییر شغل (هر چقدر هم که شغل آینده شما به شغل فعلی‌تان نزدیک باشد) نیاز به آموختن تجربه‌های جدید خواهید داشت. با طی کردن یک دوره کوتاه کارآموزی در شغل جدید یا کارکردن به صورت پاره‌وقت، قادر خواهید بود این تجربیات جدید را بیاموزید و در صورت دوست نداشتن آن، حداقل شغل فعلی خود را از دست ندهید.
● برای خود راهنمایی بیابید
تغییر شغل یکی از بزرگ‌ترین تحولات زندگی هر فرد است که گاه بدون راهنما و فردی که شما را از افتادن در ورطه شکست (یا یک خطر نسنجیده) نجات دهد، امکان‌پذیر نیست. راهنما یا مشاور شما در این راه باید با خصوصیات، مزایا و معایب شغل فعلی و شغل آینده و نیز روحیه‌تان آشنا باشد تا بتواند شما را در به عهده گرفتن شغلی که موفقیتی بیش از پیش برایتان به ارمغان آورد، راهنمایی کند..
● انعطاف‌پذیر باشید
تغییر شغل، بخشی از فرآیند زندگی است. از همین رو باید در خود، آمادگی لازم برای این کار را در هر مقطعی از زندگی حرفه‌ای‌تان داشته باشید.
هنگام شروع کار، برای خود، اهداف درازمدتی تعیین کنید، اما اجازه ندهید مسائلی همچون از دست دادن شغل فعلی‌تان یا تغییر شغل، مانع دستیابی شما به این اهداف شود. اگر بین مشاغل مختلفی که در ارتباط با شغل فعلی شما هستند، انسجام خاصی وجود داشته باشد می‌توانید اهداف درازمدت خود را در شغل جدیدتان دنبال کنید. گاهی تغییر شغل به منزله سکوی پرتاب است. بسیاری از افراد پس از سال‌ها کار در یک مکان خاص و کسب تجارب مختلف تصمیم می‌گیرند به طور مستقل برای خود کار کنند و تجارب خود را به عنوان کارفرما در اختیار دیگران بگذارند. با همه آنچه گفته شد، چه انگیزه شما از تغییر شغل، نارضایتی از شغل فعلی باشد و چه اخراج شدن از محل کار کنونی باید بدانید عوامل بازدارنده‌ای که باعث می‌شوند از برداشتن این گام بزرگ صرف‌نظر کنید، کدامند. بسیاری از جویندگان کار در میانه راه قطع امید می‌کنند و بسیاری دیگر از همان ابتدا جرات لازم برای تغییر شکل را در خود نمی‌بینند. برخی از این عوامل بازدارنده عبارتند از:نمی‌دانم می‌خواهم چه کاری انجام دهم
یکی از مشکلات بزرگ بر سر راه کسانی که در آستانه تغییر شغل هستند، ناآشنایی و ناآگاهی با کاری است که دوست دارند انجام دهند.
بسیاری از افراد، از شغل فعلی خود ناراضی‌اند، اما نمی‌خواهند به دنبال تجربه عرصه‌های جدید شغلی باشند، زیرا به این نارضایتی خو گرفته‌اند. بسیاری دیگر، از خطرهای تغییر شغلی می‌هراسند و می‌ترسند که درآمد هنگفت کنونی خود را (با وجود این که شغل فعلی‌شان آنها را راضی نمی‌کند) از دست بدهند.
در بیشتر موارد، کاهش درآمد در ماه‌های اولیه، یکی از تبعات تغییر شغل است؛ اما به گفته مشاوران کاریابی، موفقیت از آنِ کسانی است که پس از تحمل برخی سختی‌ها، در شغل جدید خود پیشرفت می‌کنند و درآمد بیشتری نسبت به درآمد سابق خود کسب می‌کنند. حتما داستان‌هایی از موفقیت غیر‌منتظره برخی افراد شنیده‌اید. مهندسی که می‌خواست وارد کار بازاریابی شود در رشته کارشناسی ارشد بازرگانی، تحصیلات خود را ادامه داد و در شرکتی با حقوق کمتر از حقوق مهندسی، مشغول به کار شد. او در حال حاضر مدیر یک شرکت بازاریابی است و حقوقش به مراتب بالاتر از حقوق مهندسی او در ۱۰ سال پیش است.
▪ از تغییر شغل می‌ترسم
ترس از عوامل مختلف هنگام تغییر شغل، یکی از عوامل بازدارنده برای یافتن یک شغل جدید است. برخی افراد می‌ترسند نتوانند در صورت دست کشیدن از شغل فعلی خود، شغل مطلوب دیگری بیابند.
آنها بنا به دلایل مختلف، خود را آماده رقابت در بازار کار نمی‌یابند و حتی فکر می‌کنند شانس خوبی در پیدا کردن شغل ندارند. این ترس در مورد افرادی که سال‌ها در یک شغل و در یک مکان ثابت کار کرده‌اند بیشتر صدق می‌کند. آنها با خواندن گزارش‌های مختلف از رکود بازار و خیل عظیم بیکاران، از خیر تغییر شغل می‌گذرند و ترجیح می‌دهند در شغل خود بمانند. با این حال، هر ساله مشاغل جدیدی عرضه می‌شوند که اگر چه ممکن است کم باشند، اما خلاقیت بیشتری می‌طلبند. به گفته مشاوران کاریابی، آن دسته از جویندگان کار که از اعتماد به نفس، مهارت و انعطاف‌پذیری لازم برخوردارند نباید ترسی به دل راه دهند. آنها نسبت به فارغ‌التحصیلان تازه‌کار، تجربیات و مهارت‌های بیشتری دارند و همین امر حسن بزرگی برای آنها در پیدا کردن شغل جدید است

تهیه و تنظیم : علی پاییز , آموزش تخصصی و خصوصی کافی شاپ حرفه ای

نکته خیلی مهم : داشتن مدرک خانه باریستا ایران جهت دریافت جواز کسب از اتحادیه آبمیوه بستنی و کافی شاپ الزامی است .


افتخاری دیگر برای گروه آموزش سایت کافی شاپ دات کام :

علی پاییز ( علیرضا زعفری ) مدیر بخش آموزش سایت کافی شاپ نفر اول مسابقه باریستا شرکت کالیاری ( CAGLIARI ) و توسکی ( TOSCHI ) ایتالیا در هتل اوین 92/12/11http://www.coffeeeshop.com/%DA%AF%D8%A7%D9%84%D8%B1%DB%8C-%D8%AA%D8%B5%D8%A7%D9%88%DB%8C%D8%B1/image?view=image&format=raw&type=orig&id=120


مطالب مرتبط : آموزش کافی من و کافی لیدی در همین تهران خودمان

مطالب مرتبط : گروه آرگو : آموزش و راه اندازی کافی شاپ و فست فود

مطالب مرتبط : آموزش خصوصی کافی شاپ حرفه ای

مطالب مرتبط : آموزش کافی شاپ

اشتراک گذاری:

مطالب زیر را حتما مطالعه کنید

دیدگاهتان را بنویسید

مشاوره رایگان شبانه روزی
از طریق واتساپ ارسال کنید