بلاگ

نکاتی که در چیدمان میزهای رستوان ها و کافه ها بسیار مهم است

نکاتی که در چیدمان میزهای رستوان ها و کافه ها بسیار مهم است

نکاتی که در چیدمان میزهای رستوان ها و کافه ها بسیار مهم است

اهمیت تمیزی و چیدمان میزها از نظر مشتریان

وقتی افراد وارد رستوران یا کافه می شوند، در بدو ورود، تمیزی و زیبایی آن مورد توجه قرار می گیرد و افراد از ظاهر رستوران و کافه می توانند از بهداشتی بودن غذای آن اطمینان حاصل کنند. درب ورودی، رومیزیی ها،احتمالا پرده ها، یونیفورم پرسنل، دیوارها و کف همه عناصر مختلف در پاکیزگی و تمیزی آن محسوب می شوند.

چیدمان میز

زیبایی در مقیاس بزرگ و با قرار دادن میز نهار خوری شروع می شود. میزبها باید در خطوط مستقیم و با فاصله مساوی از دیوار قرار گیرند. در زمان تنظیم میزها، مطمئن شوید که میزبانان در اطراف و بین میزها به راحتی می توانند به  مهمانان سرویس دهند. در رستوران سطح بالا گام بعدی انداختن رومیزی ها است که سپس رومیزی کوچک تری روی آن قرار می گیرد. استفاده از دو رو میزی بزرگ و کوچک ظاهر زیبایی به رستوران می دهد. معمولا در کافی شاپ ها به جای رومیزی از زیر بشقابی حصیری و یا کاغذ طرح دغار استفاده می شود.

اول باید صندلی ها را مقابل و روبه روی هم یکسان و صاف کنید. در زمان تنظیم صندلی ها، مراقب باشید که صندلی ها تا لبه رومیزی تنظیم شوند. بشقاب غذا خوری و دستمال سفره باید در مرکز و روبه روی سفره قرار گیرند. مراقب باشید که تیزی کارد به طرف بشقاب باشد. برای تنظیم ظروف بر روی میز، باید یک سانتی متر از لبه میز فاصله داشته باشد و همچنین چیدمان در یک خط قرار گیرد و با چیدمان روبه رویی همخوانی داشته باشد. معمولا برای هر فردی ۶۰تا ۶۵ سانتی متر فضای چیدمان در نظر می گیرند، اما اگر سرویس غذا مانند سرویس فرانسوی زیاد باشد، فضای چیدمان تا ۷۰ سانتی متر هم می رسد.

چیدمان چنگال، کارد، بشقاب

چیدمان تعداد چنگال ها و یا کارد بر اساس غذایی است که سرو می شود، طریقه استفاده از آنها از بیرون به طرف بشقاب است. در بالای بشقاب غذا خوری، برای سرو دسر قاشق و چنگال قرار دارد (بعضی مواقع، با توجه به نوع دسر، به جای قاشق، از کارد استفاده می شود). دقت کنید که دسته چنگال به سمت چپ و قاشق به سمت راست باشد. سمت چپ چنگال و بشقاب و کارد و کره و نان قرار می گیرد. در بیشتر رستورانها چیدمان کاملا ساده ( کارد و چنگال)، ولی زیبا چیده شده است. این چیدمان بر اساس سفارش مهمان عوض می شود؛ مثلا کارد معمولی با کارد استیک عوض می شود. در زمان عوض کردن، کارد استیک را روی سینی و بشقابی که با دستمال تمیز پوشانده شده بگذارید و آن را با کارد روی میز عوض کنید. هر چیدمانی را که در رستوران استفاده می کنیید، لیوان های نوشیدنی در سمت راست بالای نوک کارد قرار می‌ گیرد در ضمن نمک، فلفل، و گلدان در هر میزی باید در جایگاه خود قرار بگیرد.

نکته مهم :

برای چیدمان میز گرد، اول صندلی ها را به صورت ساعت در مکان های ۶، ۱۲، ۳، ۹ قرار دهید. سپس تنظیم دیگر صندلی ها و نظم دادن به میز راحت تر می شود. هنگامی که تعداد مهمانان فرد باشد. شما باید به تعداد زوج میز را بچینید و در زملنی که مهمانان برای سرو غذا دور میز می نشینند، می توانید چیدمان را جمع کنید. این امر به دلیل تنظیم کردن و زیبایی میز است. جای خالی میز نقطه کور میز محسوب می شود.

راه اندازی کسب و کار حرفه ای در صنعت قهوه و کافی شاپ | روی عکس کلیک کنید…

https://irancoffeeschool.com/wp-content/uploads/2018/03/barista.jpg

آموزش قهوه – آموزش باریستا – کافی شاپ، آموزش خصوصی کافی شاپ حرفه ای

Source : www.coffeeeshop.com

منبع : www.coffeeeshop.com


مطالب مرتبط :

– آموزش قهوه ، باریستا و مدیریت کافی شاپ

– آموزش تخصصی لاته آرت – طراحی روی قهوه

– آموزش تخصصی صبحانه

– آموزش تخصصی قهوه های دمی | موج سوم

– دوره ی آشپزی تخصصی فست فود و پیتزا – ایتالیایی و آمریکایی

– آموزش تخصصی نوشیدنی های سرد | میکسولوژی مولکولی

– آموزش تخصصی رُست قهوه – برشته کاری قهوه

– آموزش تخصصی کیک و شیرینی کافی شاپی – آموزش شیرینی پزی

– آموزش تخصصی مدیریت کسب و کار کافه و رستوران

– دوره آمادگی جهت شرکت در مسابقات قهوه ، باریستا و لاته آرت

با کلیک رو عکس زیر نمونه ویدیوهای آموزشی را در کانال آپارت ما مشاهده نمایید

https://irancoffeeschool.com/wp-content/uploads/2018/03/aparat_logo.png

اشتراک گذاری:

مطالب زیر را حتما مطالعه کنید

دیدگاهتان را بنویسید

مشاوره رایگان شبانه روزی
از طریق واتساپ ارسال کنید