طرز تهیه سالاد ذرت

کافی شاپ ، طرز تهیه سالاد ذرت

مواد لازم: یك لیوان ذرت پخته شده /نصف لیوان هویج پخته شده

‎/ یك لیوان نخود سبز پخته شده / یك لیوان كاهوی خرد شده‎/ یك لیوان مغز پرتقال خرد شده‎/ ۱۰۰گرم كالباس‎/ ۱۰۰گرم خامه‎/ ۱۰۰گرم سس مایونز‎/ ۲قاشق غذا خوری شكر‎/ ۲ قاشق غذا خوری آبلیمو‎/ نصف قاشق مربا خوری نمك
طرز تهیه: برای پخت ذرت، بلال را با چوب آن در دیگ زودپز با مقداری نمك می ریزیم كه در مدت ۲ساعت خواهد پخت. سس مایونز، خامه، آبلیمو، نمك و شكر را مخلوط می كنیم. نخود سبز، ذرت، كاهو و هویج و مغز پرتقال خرد شده را نیز با هم مخلوط می كنیم. سپس این مواد را در ظرفی ریخته و روی آن را با سس و هویج تزئین می كنیم .
نكات تغذیه ای: این سالاد پر كالری ، برای افراد كم اشتها به خصوص كودكان كم اشتها مناسب است. در این سالاد از هویج پخته استفاده شده است و همان طوری كه در بخش دانستنی های تغذیه آمده است، خواص آنتی اكسیدانی هویج پخته از هویج خام بیشتر است. سعی كنید از كالباسی استفاده كنید كه دارای مارك تجاری معتبر و استاندارد باشد.
به علت وجود خامه و سس و كالباس در این سالاد، سعی كنید كه آن را به مدت طولانی نگهداری نكنید و آن را به مقدار مصرف برای یك وعده غذایی تهیه نمایید .این سالاد، یك غذای سرد است كه می توان آن را با نان باگت برای كودكان سرو كرد.انرژی كل غذا، ۱۶۳۰ كالری است كه اگر توسط ۴ نفر میل شود، سهم هرفرد به طورمتوسط ۴۰۷ كالری است .

اشتراک گذاری:

مطالب زیر را حتما مطالعه کنید

دیدگاهتان را بنویسید

مشاوره رایگان شبانه روزی
از طریق واتساپ ارسال کنید