بلاگ

استانداردهای فوم گیری شیر

روشهای اصلی فوم گیری (کف شیر)

روشهای اصلی فوم گیری ( تهیه کف شیر )

فوم شیر در بسیاری از نوشیدنی‌ها مثل اسپرسو و سایر نوشیدنی‌های گرم استفاده می شود. با یک دستور تهیه ساده، شما می توانید کف شیر فوق العاده برای کاپوچینو، ماکیاتو ، لاته، و نوشیدنی‌های دیگر تهیه کنید. ما در این یادداشت سعی داریم به شما بگوییم چگونه فوم شیر را میتوانید آماده کنید.

برای تهیه فوم شیر به ۴ طریق می‌توانید عمل کنید:

  • تهیه کف شیر با دستگاه اسپرسوساز
  • تهیه کف شیر با مایکررویو
  • تهیه کف شیر با هم‌زن
  • تهیه کف شیر با فرنچ‌پرس

تهیه فوم شیر با دستگاه اسپرسوساز:

تهیه فوم شیر با دستگاه اسپرسو بسیار آسان است. اکثر ماشین ها (شامل بسیاری از ماشین های اتوماتیک) به سادگی بخار را به شیر خود تحویل می دهد، به آرامی آن را با فشار گرم می کند. در عین حال، هوا را به شیر اضافه می کند، که باعث می‌شود کف یا همان فوم ایجاد شود. همچنین به یک ظرف فلز کوچک برای فوم نیاز دارید. که “فنجان کف ساز ” نامیده می‌شوند و در بسیاری از فروشگاه‌هایی که ماشین آلات و لوازم جانبی اسپرسو را می فروشند، در دسترس هستند. آنها عمق زیادی برای بخار دارند و دسته بلند که برای نگهداری و کنترل آسان بسیار مفید هستند.

فوم شیر با دستگاه اسپرسوزاز

برای تهیه کف شیر به شکل زیر عمل می کنیم شیر تازه و خنک را در یک کاسه فلزی کوچک بریزید قسمت بخار را در دستگاه اسپرسو فعال کنید. بخار را داخل شیر قرار دهید سر نازل بخار دستگاه را طوری داخل ظرف قرار دهید که در شیر توسط بخار یک گرداب تشکیل شود فنجان را حرکت دهید تا بخار بالا و پایین شود تا هوا را درون شیر جریان یابد. حباب‌هایی راکه تشکیل می‌شوند را بترکونید تا به حباب‌های کوچکتر تبدیل شوند. هنگامی که مخلوط به طور قابل ملاحظه ای و به اندازه‌ای که میخواستید افزایش یافت. نازل بخار را از فنجان خارج کنید.
بافت شیر ​​باید صاف و مشابه ظاهر به بستنی ذوب شده شود.ب باید لافاصله کف شیر را را به اسپرسو یا نوشیدنی های دیگراضافه کنید

تهیه کف شیر با مایکررویو

شیر سرد و تازه را در شیشه ای دهانه گشاد بریزید، نصف شیشه را پرکنید تا هم خوب کف کند و هم فضای کافی برای ایجاد کف باشد، شیشه را به مدت ۳۰ ثانیه یا بیشتر به شدت تکان دهید، حال برای تثبیت کف ایجاد شده آن را به مدت ۳۰ ثانیه در ماکروفر با توان نسبتا بالا قرار دهید.

تهیه کف شیر با هم‌زن

فوم یا کف شیر

شیر سرد و تازه را در ظرفی بریزی، روی گاز قرار دهید و با همزن های دستی کوچک شروع به هم زدن کنید تا زمانی این کار را انجام دهید که دمای شیر به ۶۰ تا ۷۰ درجه برسد و نگذارید که جوش بیاید باز برای تثبیت کف ها، می توانید آن را در ماکروفر به مدت ۳۰ ثانیه با دمای نسبتا بالا قرار دهید. تا کف در مایکروویو تثبیت شود.

تهیه کف شیر با فرنچ‌پرس

ایجاد فوم شیر با این روش نسبتا آسان است، در این روش کافی است دمای شیر را به حدود ۶۰ درجه سانتی گراد برسانید سپس شیر را داخل فرنچ پرس بریزید (به اندازه ای پر کنید تا فضا برای ایجاد فوم باقی بماند). البته می تشود شیر سرد را درون فرنچ پرس بریزید و همراه با فرنچ پرس آن را در ماکروفر قرار دهید تا به دمای مورد نظر برسد.

حالا اهرم فرنچ پرس (اهرم مجهز به

فوم شیر با فرنچ پرس

صافی) را بالا و پایین کنید تا صافی آن از شیر عبور کند. تکرار این عمل باعث ایجاد فوم می شود بعد از این کار درب فرنچ پرس را برداشته و از فوم تان استفاده کنید

نکات مهم برای تهیه کف شیر:

  • برای تهیه‌‌ی فوم شیر، شیر را به اندازه‌ای بخار می‌دهیم که بافت مخملی و شیرینی ذاتی شیر حفظ شود. چطور؟ نازل بخار را روی سطح شیر قرار می‌دهیم و به شیر حرارت می‌دهیم تا قند و پروتئین آن‌را به‌صورت فوم از شیر جدا کرده و بعد به‌هم می‌زنیم تا یک‌ دست شود و البته خوش‌طعم‌تر. فنجان مخصوص تهیه کف شیر باید کاملا تمیز و خشک باشد؛ سایز فنخان کف‌ساز متناسب با اندازه‌ی نوشیدنی‌مان باشد تا دورریز ِ کمتری داشته باشیم. حداقل ۱/۴ و حداکثر ۱/۲ پیچر را شیر می‌ریزیم.
  • قبل و بعد از فوم گرفتن، نازل را با دستمالی مرطوب تمیز می‌کنیم؛ در حالی‌که دستمال را دور خروجی نازل گرفته‌ایم، یک بار پیچ بخار را باز و بسته می‌کنیم تا آب باقی‌مانده در نازل خالی شده و شیر دور دهانه‌ی نازل خشک نشود. دمای شیر نباید بیشتر از ۷۱ و کمتر از ۶۲ درجه باشد. درغیراین‌صورت بافت مخملی شیر و در عین حال خواص آن‌ از دست خواهد رفت. بعد از هر بار استفاده، فنجان مخصوص تهیه کف باید تمیز و خشک شوند. از شیر فقط یک بار می‌شود فوم گر

Source : www.coffeeeshop.com

منبع : www.coffeeeshop.com


مطالب مرتبط :

– آموزش قهوه ، باریستا و مدیریت کافی شاپ

– آموزش تخصصی لاته آرت – طراحی روی قهوه

– آموزش تخصصی صبحانه

– آموزش تخصصی قهوه های دمی | موج سوم

– دوره ی آشپزی تخصصی فست فود و پیتزا – ایتالیایی و آمریکایی

– آموزش تخصصی نوشیدنی های سرد | میکسولوژی مولکولی

– آموزش تخصصی رُست قهوه – برشته کاری قهوه

– آموزش تخصصی کیک و شیرینی کافی شاپی – آموزش شیرینی پزی

– آموزش تخصصی مدیریت کسب و کار کافه و رستوران

– دوره آمادگی جهت شرکت در مسابقات قهوه ، باریستا و لاته آرت

– دوره تخصصی باریستا خانگی

– دوره تخصصی آموزش آبمیوه و بستنی

با کلیک رو عکس زیر نمونه ویدیوهای آموزشی را در کانال آپارت ما مشاهده نمایید

کافی شاپ | اولین سایت معرفی رستوران ها و کافی شاپ های ایران

اشتراک گذاری:

مطالب زیر را حتما مطالعه کنید

دیدگاهتان را بنویسید

مشاوره رایگان شبانه روزی
از طریق واتساپ ارسال کنید