بلاگ

قهوه | چرا قهوه دیکف گرانتر است ؟

اين مطلب را در گوگل محبوب کنيد   {plusone lang=fa}

دليل گراني قهوه بدون كافئين !

از نظر روان شناختی صاحبان کافی شاپ ها و مصرف کنندگان قهوه ممکن است فکر کنند زمانی که قهوه دیکف (Decaf) استفاده می کنند، چیز کم ارزش تری از قهوه هاي عادی بوده چون کافئین آن حذف شده است. ولی حقیقت این است که حذف این کافئین نیازمند مقدار قابل توجهی از کار، تکتولوژی و فضا می باشد که تمام این ها هزینه بر است و فرايندهاي پيچيده اي دارد.
یکی از بهترین فرآیند های دیکف نمودن قهوه، فرآیند سوییس واتر (Swiss Water) نام دارد که بیش از 10 ساعت زمان می برد. در این فرآیند قهوه ها به منظور اطمینان از صحیح بودن روند کار در طول آن 10 ساعت به طور مدام چک می شوند و تحت نظارت قرار دارند.

با این روش قهوه دیکف تولید شده از کیفیت بالایی برخوردار خواهد بود به نحوی که طعم آن با قهوه های عادی فرقی نداشته و طعم قهوه های اسپشیالیتی کاملا حفظ می گردد.

البته روش های دیگری هم برای دیکف کردن وجود دارد که ارزان تر هم هستند ولی چون از حلال های شیمیایی برای سرعت بخشیدن به فرآیند استفاده می کنند  می توانند بر روی طعم نهایی قهوه تاثیر مخربی بگذارند. در نتیجه به خاطر پر هزینه بودن فرآوری قهوه دیکف نسبت به قهوه های عادی این نوع قهوه ها کمی گران تر می باشد.

منبع : کافی شاپ دات کام

مهم : كپي برداري و انتشار مطالب اين سايت بدون درج منبع ممنوع ميباشد.

>>> مشاهده همه مطالب و مقالات مهم درباره قهوه : كليك كنيد

اشتراک گذاری:

مطالب زیر را حتما مطالعه کنید

دیدگاهتان را بنویسید

مشاوره رایگان شبانه روزی
از طریق واتساپ ارسال کنید