بلاگ

طرز تهیه سوپ ماست و اسفناج

۱- آب مرغ را در داخل قابلمه بزرگی ریخته و بر روی حرارت اجاق گاز قرار دهید تا جوش بیاید. سپس برنج را به آن اضافه كرده و مدت ۱۰ دقیقه بگذارید تا به آرامی پخته شود. حال قابلمه را از روی حرارت بردارید. (البته با توجه به نوع برنج ممكن است زمان ۱۰ دقیقه تا یك ربع یا بیست دقیقه نیز افزایش یابد)
۲- در قابلمه كوچك دیگری آب و آرد ذرت را با هم مخلوط كرده و خوب به هم بزنید تا خمیری نرم و یكدست حاصل شود.
۳- ماست را به این خمیر اضافه كنید. قابلمه را بر روی شعله ملایم اجاق گاز قرار دهید و بگذارید كه ماست به آرامی به جوش آید. با یك قاشق چوبی مرتب آن را از یك جهت بهم بزنید. با این كار تركیب ماست و خمیر یكدست شده و پس از در مجاورت قرار گرفتن با آب مرغ داغ، حالت بریده بریده و جدا پیدا نمی كند. هنگامی كه ماست به نقطه جوش رسید، قابلمه را از روی حرارت برداشته و مدت ۱۰ دقیقه در كناری قرار دهید تا به آرامی به اصطلاح از حرارت بیفتد. حال زرده های تخم مرغ را در ظرف دیگری خوب زده و به این مواد سرد شده اضافه كنید.
۴- مخلوط ماستی فوق را داخل آب مرغ ریخته و به آن آب لیموترش نیز اضافه كنید. سپس كلیه مواد را به آرامی به طور كامل به هم بزنید. دوباره قابلمه حاوی مواد را بر روی شعله ملایم اجاق گاز قرار داده و هم زدن را ادامه دهید. توجه داشته باشید میزان حرارت به اندازه ای نباشد كه سبب جوش آمدن مواد شود. (در صورت تمایل كمی آب جوشیده به مواد اضافه كنید.)
۵- برگ های اسفناج را پس از شست وشو و ضدعفونی كردن در داخل یك قابلمه بزرگ كه كمی آب و نمك در آن ریخته شده است، بریزید. توجه داشته باشید كه اگر از برگ های اسفناج درشت استفاده می كنید ابتدا آنها را با چاقو كمی خرد كرده و سپس به قابلمه منتقل كنید. حال مخلوط اسفناج و آب نمك دار را بر روی اجاق گاز قرار داده و مدت حدود ۵ دقیقه حرارت دهید تا برگ ها نرم شوند. سپس آنها را آبكشی كرده و به بقیه مواد سوپ اضافه كنید. در پایان سوپ را كمی حرارت داده و پیش از سرو، با چشیدن، از مناسب بودن میزان طعم دهنده های آن مانند نمك، فلفل، آب لیمو و همچنین آب آن اطمینان حاصل كنید.

اشتراک گذاری:

مطالب زیر را حتما مطالعه کنید

دیدگاهتان را بنویسید

مشاوره رایگان شبانه روزی
از طریق واتساپ ارسال کنید