بلاگ

پیش از هر تصمیم گیری، نوشیدنی شیرین بنوشید

پیش از هر تصمیم گیری، نوشیدنی شیرین بنوشید

کافی شاپ . کام : محققان می گویند در صورتی که قصد دارید در مورد مساله ای تصمیم بگیرند، قبل از این کار یک نوشیدنی شیرین بنوشید. محققان دانشگاه داکوتای جنوبی در آمریکا از ۶۵ دانشجو خواستند به یک دسته سوالات پاسخ بدهند. دانشجویان می بایست بین “دست یابی به پول کم در همین فردا” و “دست یابی به پول زیاد در آینده” یکی را انتخاب کنند.

آنها به نیمی از این سوالات در حالی که معده شان خالی بود پاسخ دادند و جواب بقیه سوالات را پس از صرف یک نوشیدنی شیرین بدون کافئین دادند. دانشمندان میزان قندخون دانشجویان را در هر دو مرحله اندازه گیری کردند. شیائو تیان وانگ یکی از دانشمندان روانشناختی و سرپرست این تحقیق گفت:‌ ۱۰ دقیقه پس از صرف نوشیدنی شیرین، شرکت کنندگان به دست یابی به پول زیاد در آینده علاقه بیشتری نشان دادند.

محققان می خواستند بدانند آیا میزان گلوکز خون علاوه بر تنظیم رفتار تغذیه ای، در تصیمم گیری هم نقش دارد یا خیر. بر اساس این تحقیق زمانی که قند خون داوطلبان بالا بود احتمال بروز رفتارهای آنی و شتاب زده در شرکت کنندگان کمتر بود. همچنین صرف یک نوشیدنی رژیمی موجب شد این افراد شتاب زده عمل کنند و به جوایز فوری و کوچک اکتفا کنند.

وقتی فردی نوشیدنی رژیمی مصرف می کند در واقع به بدن می گوید که بحران انرژی وجود دارد، چرا که ماده ای به بدن رسیده که برغم طعم خوش، کالری ندارد که بنابر این بدن این موضوع را دریافته و سعی می کند از هر آنچه در دسترس است استفاده کند. از این رو نوشیدنی های رژیمی موجب بروز رفتارهای آنی و شتاب زده می شود. نتایج این تحقیقات در نشریه علوم روان شناختی منتشر شده است.

انتهای پیام ، سایت کافی شاپ . کام  :: شماره پیام : 263

اشتراک گذاری:

مطالب زیر را حتما مطالعه کنید

دیدگاهتان را بنویسید

مشاوره رایگان شبانه روزی
از طریق واتساپ ارسال کنید