بلاگ

مواد تشکیل دهنده نوشابه چیست؟ و عوارض نوشیدن نوشابه

مواد تشکیل دهنده نوشابه چیست؟ و عوارض نوشیدن نوشابه

مواد تشکیل دهنده نوشابه چیست؟ و عوارض نوشیدن نوشابه

در ساخت نوشابه از مواد مختلفی استفاده می شود که خوردن آنها به طور جداگانه کمی وحشتناک به نظر می رسد، ما در این یادداشت سعی مواد تشکیا دهنده نوشابه را به اختصار برای شما شرح می دهیم.

نوشابه

  • دی اکسید کربن

دی اکسید کربن همان گاز کربنیک خودمان است که با فشار وارد بطری می شود و ما وقتی در بطری را باز می کنیم فشار برداشته می شود و به صورت حباب بیرون می آید. مثل نام آب گاز دار دقیقا این همان گازی است که آنجا از آن نام برده می شود

  • شکر

اغلب نوشابه ها به کمک شکر شیرین می شود. استفاده از شیرین کننده های مصنوعی از زمان جنگ جهانی دوم شروع شده است. اولین شیرین کننده مصنوعی ساخارین بوده است که بعد از این که در سال ۱۹۷۰ ثابت شد که سرطان زا است مصرف آن ممنوع شد و آسپارتام جای آن را گرفت…اما بحث و مطالعه دربار شیرین کننده های مصنوعی هنوز ادامه دارد و یکی از چالش های مهم محققان صنایع غذایی است.

  •  اسید

معروفترین اسیدهای به کار رفته در نوشابه اسید سیتریک و اسید فسفریک است. مزه ی تیزی که هنگام نوشیدن کولا احساس می کنید ناشی از همین است.

  •  کافئین

این ماده که در بسیاری از نوشابه ها وجود دارد، به عنوان یک ماده محرک در قلب و سیستم اعصاب مرکزی اثر می گذارد و باعث افزایش تمرکز و هوشیاری می شود. کافئین فشار خون را موقتا بالا می برد ولی در مورد اثرات درازمدت آن در فشار خون هنوز مدرک مستندی وجود ندارد. اضطراب، احساس ناراحتی در شکم و اختلال خواب از دیگر عوارض کافئیین است.

عوارض مهم نوشابه

یکی از مهمترین عوارض کافئین وابستگی است، به طوری که بیش از ۵۰ درصد از کسانی که مرتبا کافئین مصرف می کنند در صورت مصرف نکردن آن دچار سر درد می شوند. از عوارض دیگر کافئین احساس خستگی، کاهش انرژی کاهش تمرکز و هوشیاری، و با توجه به این موارد است که پزشکان اصرار دارند که افراد دچار فشار خون، زنان باردار و کودکان تا حد امکان مصرف کافئین را کاهش دهند.

نوشابه

مواد زنگی مانند رنگ کارامل، طعم دهنده ها و نیز نگه دارنده ها هم در تولید نوشابه استفاده می شود. البته بکذریم از این که بعضی از انواع نوشابه ها حاوی مواد غیر مجاز سرطان زا است .نوشابه ها فقط مقادیر جزیی ویتامین دارند و یا اصلا فاقد ویتامین، مواد معدنی، فیبر، پروتئین، و سایر مواد معدنی ضروری هستند. مصرف نوشابه عوارضی چون فشار خون بالا، پوکی استخوان، افزایش قند خون، فساد دندان ها، و چاقی به همراه دارد.

قهوه – باریستا – کافی شاپ | آموزش خصوصی کافی شاپ حرفه ای

https://irancoffeeschool.com/wp-content/uploads/2018/03/barista.jpg

آموزش قهوه – آموزش باریستا – کافی شاپ، آموزش خصوصی کافی شاپ حرفه ای

Source : www.coffeeeshop.com

منبع : www.coffeeeshop.com


مطالب مرتبط :

– آموزش قهوه ، باریستا و مدیریت کافی شاپ

– آموزش تخصصی لاته آرت – طراحی روی قهوه

– آموزش تخصصی صبحانه

– آموزش تخصصی قهوه های دمی | موج سوم

– دوره ی آشپزی تخصصی فست فود و پیتزا – ایتالیایی و آمریکایی

– آموزش تخصصی نوشیدنی های سرد | میکسولوژی مولکولی

– آموزش تخصصی رُست قهوه – برشته کاری قهوه

– آموزش تخصصی کیک و شیرینی کافی شاپی – آموزش شیرینی پزی

– آموزش تخصصی مدیریت کسب و کار کافه و رستوران

– دوره آمادگی جهت شرکت در مسابقات قهوه ، باریستا و لاته آرت

با کلیک رو عکس زیر نمونه ویدیوهای آموزشی را در کانال آپارت ما مشاهده نمایید

https://irancoffeeschool.com/wp-content/uploads/2018/03/aparat_logo.png

 

اشتراک گذاری:

مطالب زیر را حتما مطالعه کنید

دیدگاهتان را بنویسید

مشاوره رایگان شبانه روزی
از طریق واتساپ ارسال کنید