بلاگ

درباره ادویه و ترشیجات چه می دانید!؟

تاریخچه ادویه جات و ترشی جات

تاریخچه ادویه جات و ترشی جات

تاریخ و استفاده از ادویه به ابتدای بشریت باز می گردد. اولین کشور ها برای استفاده از ادویه در تاریخ، کشور های شرقی بودند. از بهترین ادویه های دنیا میتوان به ادویه های هند اشاره کرد. ادویه جات ترشی جات از کشورهای اروپایی مانند هند و سیلان در علم پزشکی زیاداستفاده می شود.

ادویه جات و ترشی جات

اولین ادویه ای که در آن زمان شناخته شده بود، فلفل سیاه هند بود که برای فروش بسیار گران قیمت بود، که به آن فلفل آجیلی می گفتند. استفاده از زنجبیل در اروپای قرون وسطی به عنوان یکی از ادویه های رایج و گران قیمتی مثل فلفل بود. ادویه از طریق امپراطوری بیزانس از قرن نهم تا کنون از عبور به اروپا ممنوع شد. پرتغال، اسپانیا، انگلستان، فرانسه و کشورهای استعماری مانند هلند در قرن شانزدهم و هفدهم وارد مسابقه عمده ای در تجارت ادویه ای شدند.

در آغاز قرن شانزدهم، همانطور که ابن سینا اشاره کرد، نارگیل و وانیل مکزیکی به اروپا آمدند و قیمت ادویه آن تا سال ۱۵۶۰ در لیسبون به طور پیوسته افزایش یافت. ادویه تا اواخر قرن نوزدهم محصول ارزش مداوم بوده است. در ابتدای قرن نوزدهم، ارزش تجارتی ادویه جات در مقایسه با رشد مناطق ادویه دار و تغییر سلیقه مواد غذایی مردم کاهش پیدا کرد.

تاریخچه ترشیجات

ادویه جات و ترشی جات از کشورهای آفریقایی به کارولینا به آناتولی آورده شد. ادویه جات از استان های جنوبی به استانبول و دیگر استان ها فرستاده شد. با آغاز کشت ادویه جات در شرق دور، آنها را به دریاچه ای اسکندرون برده اند. ادویه جات از کشورهای دیگر .به شکل دشوار و پرهزینه به یه سری از کشور ها انتقال پیدا میکند. با این حال، با توجه به این واقعیت که شرایط آب و هوایی مناسب برای رشد ادویه جات مانند نارگیل و فلفل سیاه نیست، این ادویه ها همچنان از خارج به ارمغان می آورد.

امروزه اکثر ادویه ها توسط سرخپوستان مورداستفاده قرار میگیرد. ادویه ها در اروپا و امریکا به ویژه در غذاهای فرانسوی و ایتالیایی اهمیت زیادی دارند و در غذا ها به شکل فراوانی مورد استفاده قرار میگیرد. (غذاهای ترکی از انواع مختلف ادویه استفاده می شود).

استفاده از فلفل های گرم در استان های جنوب شرقی ما بالا است، آویشن، نعناع و زیره سبز، جزو ادویه هایی حساب میشوند که در سال های اخیر مورد استفاده، قرار گرفته است. و چند تا از ادویه ای مهم در وعده های غذایی هستند. که ما هم میتوانیم از ترکیبات مختلف ادویه ها با توجه به زائقه مورد نظر مون ادویه رو آماده کنیم.

ادویه جات

انتهای پیام ، سایت کافی شاپ . کام

منبع : www.coffeeeshop.com


مطالب مرتبط :

– آموزش قهوه ، باریستا و مدیریت کافی شاپ

– آموزش تخصصی لاته آرت – طراحی روی قهوه

– آموزش تخصصی صبحانه

– آموزش تخصصی قهوه های دمی | موج سوم

– دوره ی آشپزی تخصصی فست فود و پیتزا – ایتالیایی و آمریکایی

– آموزش تخصصی نوشیدنی های سرد | میکسولوژی مولکولی

– آموزش تخصصی رُست قهوه – برشته کاری قهوه

– آموزش تخصصی کیک و شیرینی کافی شاپی – آموزش شیرینی پزی

– آموزش تخصصی مدیریت کسب و کار کافه و رستوران

– دوره آمادگی جهت شرکت در مسابقات قهوه ، باریستا و لاته آرت

– دوره تخصصی باریستا خانگی

– دوره تخصصی آموزش آبمیوه و بستنی

– آموزش خصوصی قهوه، باریستا و مدیریت کافی شاپ در محیط واقعی کافی شاپ

با کلیک رو عکس زیر نمونه ویدیوهای آموزشی را در کانال آپارت ما مشاهده نمایید

کافی شاپ | اولین سایت معرفی رستوران ها و کافی شاپ های ایران

اشتراک گذاری:

مطالب زیر را حتما مطالعه کنید

دیدگاهتان را بنویسید

مشاوره رایگان شبانه روزی
از طریق واتساپ ارسال کنید