بلاگ

پانچ چیست و چگونه ساخته می شود؟

پانچ میوه ای چیست و محبوب ترین پانچها کدامند؟

پانچ میوه ای چیست و محبوب ترین پانچها کدامند؟

پانچ برای اولین بار در اوایل قرن هفدهم از هندوستان پر آوازه شد و بعد از آن این آوازه به ایالات متحده هم رسید تا جایی که کم کم بیشتر نقاط دنیا با این نوشیدنی آشنا شدند و جز انتخاب‌های برتر هر فردی قرار گرفت. پانچ اساسا ریشه‌ای سانسکریتی دارد و به معنای “پنج” است که این بدین معنی است که در تهیه این نوشیدنی دلپذیر از پنج ماده‌ی اصلی استفاده می‌کنند که شامل الکل، شکر، لیمو، آب میوه و ادویه می‌شود. البته، نیازی به گفتن نیست که الکل در ایران ممنوع است و برای تهیه‌ی پانچ‌ها اغلب از آب گازدار استفاده می‌شود. ما در این یادداشت سعی داریم شما را با پانچ های معروف آشنا کنیم.

پانچ

پانچ مرکبات

برای تهیه پانچ مرکبات همان طور که از اسمش مشخص است به تکه‌های میوه و همچنین آب میوه احتیاج دارید. در تهیه پانچ مرکبات می‌توانید از آب گریپ فروت، پرتقال، نارنگی و آناناس هر کدام به اندازه نصف پیمانه نیاز دارید. همچنین به یخ‌های قالبی هم برای خنک شدن این نوشیدنی نیاز دارید. لیمو ترش و حلقه‌های آناناس را فراموش نکنید. کافی است آب میوه‌ها را با هم مخلوط کنید و تکه‌های میوه را هم اضافه کنید و در نهایت هم آب لیمو ترش را به آن اضافه کنید تا تازگی دل نشینی به نوشیدنی شما بدهد.

پانچ مرکبات

پانچ انگور

چه هوا سرد باشد چه گرم یک نوشیدنی همیشه جواب می‌دهد و به کلی حال و هوای شما را عوض خواهد کرد. برای تهیه پانچ انگور به آب انگور، آب گریپ فروت و آب لیمو و تکه‌های لیمو یا هلو. برای آماده کردن این نوشیدنی کافی است آب میوه‌ها را با هم مخلوط کنید و سپس در یخچال بگذارید تا سریعا خنک شود و در آخر تکه‌های میوه را به آن اضافه کنید.

پانچ انگور

پانچ هندوانه و خیار

هندوانه و خیار هر دو از میوه‌هایی هستند که تازگی و طراوت خاصی را به همراه دارند. کافی است مقداری از هر کدام از این دو را در یک میکسر بریزید و برای دلپذیرتر شدن طعم آن کمی آب لیموی تازه به آن اضافه کنید و در این صورت شما یکی از بهترین نوشیدنی‌های این روزها را خواهید داشت.

پانچ خیار و هندوانه

پانچ چای

برای تهیه این مدل پانچ همان طور که مشخص است به مقداری چای دم کرده نیاز دارید. همچنین کمی شکر و چوب دارچین را هم به لیست مواد اولیه خود اضافه کنید. برگ نعنای تازه و لیمو ترش هم برای تازگی و طراوت این پانچ گزینه‌ی مناسبی هستند. چند برش پرتقال و چند تکه یخ هم برای خنکای این نوشیدنی. برای تهیه بعد از اینکه چای را دم کردید درون یک ظرف بریزید تا خنک شود سپس نعنای خرد شده و تکه‌‌های پرتقال و همچنین چوب دارچین را به آن اضافه کنید. روی ظرف را با یک پارچه بپوشانید و برای مدتی در یخچال قرار دهید سپس این مواد را از صافی رد کنید. در هنگام سرو قالب‌های یخ و تکه‌های پرتقال را فراموش نکنید.

پانچ چایی

پانچ آناناس و لیمو

برای تهیه این نوشیدنی سالم و کم کالری شما به آب آناناس، آب گریپ فروت، لیمو ترش، عرق نعنا و برش‌های میوه(آناناس، لیمو) نیاز دارید. تهیه این نوشیدنی مانند نمونه‌هایی که تا به اینجا ذکر شده است ساده و بدون دردسر است. کافی است تمامی آب میوه‌ها را با هم مخلوط کنید و در ظرف دلخواه خود بریزید و آن را با برشی از میوه‌ی دلخواه خود تزئین کنید و نوش جان کنید.

پانچ لیمو آناناس

در آخر باید اضافه کنم که در تهیه پانچ میوه‌ای شما هیچ محدودیتی ندارید و می‌توانید پانچ میوه‌ای میکس مخصوص خود را با مخلوط میوه‌هایی که دوست دارید تهیه کنید و از نوشیدن آن لذت ببرید. در هر صورت این نوشیدنی برای این روزهای سال بسیار انتخاب مناسبی است و نشاط را برای شما به ارمغان می‌آورد.

source : www.coffeeeshop.com

منبع : www.coffeeeshop.com


مطالب مرتبط :

– آموزش قهوه ، باریستا و مدیریت کافی شاپ

– آموزش تخصصی لاته آرت – طراحی روی قهوه

– آموزش تخصصی صبحانه

– آموزش تخصصی قهوه های دمی | موج سوم

– دوره ی آشپزی تخصصی فست فود و پیتزا – ایتالیایی و آمریکایی

– آموزش تخصصی نوشیدنی های سرد | میکسولوژی مولکولی

– آموزش تخصصی رُست قهوه – برشته کاری قهوه

– آموزش تخصصی کیک و شیرینی کافی شاپی – آموزش شیرینی پزی

– آموزش تخصصی مدیریت کسب و کار کافه و رستوران

– دوره آمادگی جهت شرکت در مسابقات قهوه ، باریستا و لاته آرت

– دوره تخصصی باریستا خانگی

– دوره تخصصی آموزش آبمیوه و بستنی

با کلیک رو عکس زیر نمونه ویدیوهای آموزشی را در کانال آپارت ما مشاهده نمایید

کافی شاپ | اولین سایت معرفی رستوران ها و کافی شاپ های ایران

اشتراک گذاری:

مطالب زیر را حتما مطالعه کنید

دیدگاهتان را بنویسید

مشاوره رایگان شبانه روزی
از طریق واتساپ ارسال کنید