بلاگ

۱۰ آرامگاه تماشایی جهان

کافی شاپ ، ۱۰ آرامگاه تماشایی جهان
http://vista.ir/include/lifestyle/images/da3d511deb33e1f17dc3a7cdd1e4c136.jpg
کافی شاپ :: 10 آرامگاه تماشایی جهانتور جهانگردان، همواره در جست وجوی اماکن جذاب و دیدنی هستند تا با تماشای آن ها خاطرات خوشی با خود به کشورهایشان ببرند.جالب است بدانید برخی از بهترین اماکن تاریخی و شاهکارهای معماری جهان، آرامگاه هایی هستند که بشر برای رسیدن به آرامش در خاک، آن ها را هرچه باشکوه تر و پرجلال تر ساخته است. خواندن فهرست ١٠ تایی مشهورترین آرامگاه های جهان که سالانه میلیون ها توریست در سراسر جهان از آن ها بازدید می کنند خالی از لطف نیست.
١) تاج محل:بدون شک، تاج محل واقع در آگرای هند یکی از زیباترین آثار تاریخی جهان است. شاه جهان، این آرامگاه را در قرن هفدهم برای یادبود همسر محبوبش ممتاز محل برپا کرد.
در ساخت این بنای تاریخی از مرمر سفید راجستان هند، کریستال چین، فیروزه تبت و یاقوت سری لانکا استفاده شده است.
۲) اهرام ثلاثه مصر: این اهرام واقع در حومه قاهره که حدود ٣ هزار و ٢٠٠ سال قبل از میلاد مسیح بنا شده اند، بسیار مدرن به نظر می رسند.این اهرام که به نظر می رسد آسمان را شکاف داده اند، سالانه میلیون ها جهانگرد سوار بر شتر و مجهز به دوربین ویدیویی را جذب می کند، برای ساخت این اهرام ٢٠ الی ٣٠ هزار کارگر به کارگرفته شدند و بزرگ ترین هرم با بیش از ٢ میلیون قطعه ساخته شد.
٣) معابد دوگون: مالی واقع در غرب آفریقا یکی از شگفت انگیزترین نقاط جهان است که قبیله بدوی دوگون در آن جا زندگی می کند. معابد شگفت انگیز موجود در کوه های منطقه در حالی که راه قابل شناسایی برای رسیدن به آن ها وجود ندارد جاذبه این منطقه را بیشترکرده است.
٤) گورستان غیر کاتولیکی ایتالیا: در این گورستان که در منطقه ای پرجمعیت در شهر رم قرار دارد. شاعر انگلیسی جان کیتس که در سن ٢٦ سالگی درگذشت، و نیز شلی یکی دیگر از شاعران انگلیسی دفن شده اند. همچنین مقبره شگفت انگیز یک ژنرال رومی که به شکل هرم است در آن واقع شده است.
٥) آرامگاه جاودان هالیوود: زمین های چمن بی عیب و نقص و بناهای یادبود در آرامگاه شاهانه و جاودانه هالیوود، تصور نهایی اکثر هالیوودی ها است.اکنون محل زیبا و باشکوه پشت استودیو پارامونت مدفن کله گنده هایی از جمله رادولف والنتینو، بازیگر ایتالیایی، داگلاس فربنکس، بازیگر و فیلم نامه نویس و تهیه کننده آمریکایی و مل بلانکس، دوبله صدای « باگزبانی» است.
٦) کاتاکام: طبق قوانین باستانی رم، خاک سپاری در محدوده شهر ممنوع بود و جسد اکثر رومیان سوزانده می شد؛ اما مسیحیان در مجموعه تونل های بی پایان زیرزمینی واقع در نزدیکی جاده قدیمی «ویاآپیا» مردگان خود را دفن می کردند این تونل ها که کاتاکام نامیده می شدند دارای نقاشی های دیواری نخستین مسیحیان محراب بودند و اکنون نماد خاطره انگیزترین مکان ها در این کشور به حساب می آیند.
۷) آرامگاه پری لاشز: این گورستان واقع در فرانسه که بیشترین بازدیدکننده در جهان را به خود اختصاص می دهد، محل دفن هنرپیشه های معروف و متفاوتی از جمله ادیت پیاف، خواننده فرانسوی، مارسل پروست، منتقد و نویسنده فرانسوی، اسکار وایلد، شاعر و نمایش نامه نویس ایرلندی، اونوره دوبالزاک، نویسنده فرانسوی است. پس از تاسیس این گورستان در سال ١٨٠٤ مدیریت آن برای جذب افراد به این مکان تصمیم به انتقال بقایای افراد معروف و سرشناس به این محل گرفت.
٨) معبد پاکال: در تپه های منتهی به کوه های چیاپاس و بقایای شهر قدیمی پالنکیس، معبد پاکال قرار دارد. این آرامگاه متعلق به پاسکال، پادشاه و موسس این شهر در قرن هفتم است که در مکانی باشکوه و پوشیده شده از مه و جنگل قرار دارد در داخل این معبد باشکوه کتیبه ها و اهرامی با پله های شیب دار قرار گرفته است که مشهورترین بنای تاریخی این شهر به شمار می رود.
۹) مقبره حیوانات خانگی هارتسدل: در سال ١٨٩٦، یک دام پزشک به اسم ساموئل جانسن، باغ سیب خود را در اختیار دوستش گذاشت تا سگش را در آن جا دفن کند هم اکنون این آرامگاه واقع در نیویورک محل دفن بیش از ٧٠٠ هزار حیوان خانگی از جمله سگ های جنگی مشهور و نیز بناهای یادبودی برای سگ های هلال احمر که در جنگ جهانی دوم شرکت داشتند و نیز حیوانات هنرپیشه های معروف است.
۱۰) شهر مردگان مصر: این مکان عجیب ترین آرامگاه جهان محسوب می شود زیرا که نه تنها مرده ها بلکه زنده ها نیز در آن جا مستقر هستند، کمبود جدی مسکن در قاهره باعث اسکان خانواده ها در گورستان های بزرگ واقع در حومه شهر شده است، مردم مصر به طور سنتی مرده های خود را در محلی که دور تا دور آن اتاق هایی برای اسکان افراد در زمان عزاداری های طولانی قرار دارد، دفن می کنند.
در حال حاضر افراد ساکن در گورستان از سنگ قبر به عنوان میز استفاده می کنند!

اشتراک گذاری:

مطالب زیر را حتما مطالعه کنید

دیدگاهتان را بنویسید

مشاوره رایگان شبانه روزی
از طریق واتساپ ارسال کنید