بلاگ

طرز تهیه سالاد ماکارونی با سبزیجات پخته

کافی شاپ ، طرز تهیه سالاد ماکارونی با سبزیجات پخته

كافي شاپ  , coffee shop ,کافی شاپ های تهران 

– ۴۵۰ گرم ماكارونی پیچ- ۳ قاشق غذاخوری روغن زیتون-
۲ عدد هویج- یك دسته كوچك كلم بروكلی- ۵/۱ فنجان نخودفرنگی تازه- یك عدد فلفل قرمز یا زرد دلمه ای- دو ساقه كرفس- ۴ عدد پیازچه- یك عدد گوجه فرنگی بزرگ- سه چهارم فنجان یا ۷۵ گرم زیتون بدون هسته- یك فنجان پنیر چدار یا موزارلا و یا تركیبی از هر دو- نمك و فلفل سیاه به میزان لازم
مواد لازم برای سس سالاد: ۳ قاشق غذاخوری سركه – ۴ قاشق غذاخوری روغن زیتون- یك قاشق غذاخوری سس خردل- یك قاشق غذاخوری كنجد- ۲ قاشق چایخوری تركیبی از سبزیجات معطر تازه خرد شده مثل جعفری، ریحان، نعنا و كمی پودر آویشن.
طرز تهیه: ۱- ماكارونی را در مخلوط آب و نمك در حال جوش ریخته و بگذارید تا خوب پخته و نرم شود. برای این منظور معمولاً حدود نیم ساعت زمان لازم است ولی به طور كلی به دستورالعمل روی جعبه مراجعه كنید. پس از آبكشی، ماكارونی را در زیر آب خنك گرفته تا مرحله پختن متوقف شود. سپس آن را به كاسه ای بزرگ منتقل كرده و ۳ قاشق غذاخوری روغن زیتون را به آن اضافه كرده و طوری به هم بزنید كه ماكارونی به روغن آغشته شود. ۲- در قابلمه كوچك دیگری هویج، كلم بروكلی و نخودفرنگی را در آب بپزید. سپس آنها را درون آبكشی ریخته و بر روی این مخلوط سبزیجات نیز آب سرد بریزید. ۳- كلم بروكلی و هویج ها را خرد كرده و به همراه نخودفرنگی و زیتون های بدون هسته به ماكارونی اضافه كنید. گوجه فرنگی، فلفل، كرفس و پیازچه را نیز به صورت نگینی خرد كرده و به بقیه مواد بیفزایید. ۴- در ظرف دیگری مواد سس را با هم مخلوط كرده و سپس سس حاصله را بر روی مواد سالاد بریزید. سالاد را به صورت كامل به این سس آغشته كرده و برای اطمینان از مزه آن كمی از آن را چشیده و با توجه به ذائقه خود در صورت نیاز، نمك، فلفل، روغن زیتون و یا سركه اضافه كنید. در پایان پنیر رنده شده را بر روی سالاد ریخته و مدت ۱۵ دقیقه صبر كنید تا سالاد كاملاً سرد شده و سپس میل كنید.

اشتراک گذاری:

مطالب زیر را حتما مطالعه کنید

دیدگاهتان را بنویسید

مشاوره رایگان شبانه روزی
از طریق واتساپ ارسال کنید