طرز تهیه اشترودل سیب

طرز تهیه اشترودل سیب
http://vista.ir/include/lifestyle/images/291fdf665e44875777436518c22d25eb.jpg
کافی شاپ :: اشترودل سیب● مواد مورد نیاز:
▪ آرد سه صفر (مخصوص قنادی): ۲۵۰ گرم؛
▪ زرده تخم مرغ: ۳ عدد؛
▪ خامه: ۲۰ گرم؛
▪ نمک: ۵ گرم؛
▪ آب گرم: ۷۰ گرم؛
▪ روغن مایع برای استراحت خمیر: ۱۰۰ گرم.
● مواد لازم برای داخل خمیر:
▪ سیب زرد: یک کیلو و نیم؛
▪ پودر سوخاری: ۱۰۰ گرم؛
▪ کره آب شده: ۱۰۰ گرم؛
▪ دارچین: ۱۰ گرم؛
▪ کشمش: ۷۰ گرم؛
▪ خلال بادام بو داد: ۷۰ گرم؛
▪ شکر: ۱۰۰ گرم.
● طرز تهیه:
زرده های تخم مرغ را با خامه و نمک می زنیم و بعد آرد را اضافه می کنیم. سپس آب را اضافه می کنیم تا کشدار شود. (حرارت زرده های تخم مرغ و آب مورد نیاز باید حرارت محیط باشد). بعد خمیر را با مقدار بسیار جزیی آرد گلوله می کنید و ۲۰ دقیقه در روغن نگه می داریم (خمیر در روغن استراحت می کند). پارچه سفید و تمیز را پهن می کنیم خمیر را با پشت دست و بسیار نازک روی آن باز می کنیم. دقت کنید که باید خمیر با حوصله باز شود.
آنگاه پودر سوخاری را روی خمیر می پاشیم و سیب ها را روی آنها پخش می کنیم (می چینیم). روی سیب ها را با قلمو کره آب کرده می مالیم و سپس روی آن دارچین می پاشیم. بعد به اندازه دلخواه شکر و بعد کشمش روی آن می ریزیم و در آخر، خلال بادام بو داده روی آن می ریزیم. سپس با پارچه می پیچیم.
کف سینی فر را با قلمو و روغن چرب می کنیم و آرد می پاشیم و خمیر را به شکل یو (U) یا نعل اسب روی سینی می گذاریم با حرارت ۱۵۰ درجه سانتیگراد، ۴۵ دقیقه زمان می دهیم تا شیرینی آماده شود.
▪ نکته:
۱) نازکی این خمیر باید در خمیر باقلوا باشد.
۲) برای سهولت پیچیدن این خمیر یا رول کردن آن از پارچه استفاده می شود. در صورت دسترسی نداشتن به پارچه می توان این خمیر را روی سطح آردپاشی شده و وردنه نازک و مخصوص باز کرد. برای لطافت بیشتر این شیرینی بهتر است در طول پخت یکی دو بار از فر خارج شود و کره آب شده روی آن مالیده شود.

اشتراک گذاری:

مطالب زیر را حتما مطالعه کنید

دیدگاهتان را بنویسید

مشاوره رایگان شبانه روزی
از طریق واتساپ ارسال کنید